Sista chansen - så får du skatteåterbäringen till påsk!

Sista chansen - så får du skatteåterbäringen till påsk!

Skatteåterbäring till påsk
Skatteverkets kampanj har uppmärksammats av ett flertal tidningar. TT har tidigare rapporterat om nyheten vilket gjorde att de flesta stora tidningar skrev om nyheten. Kampanjen syftar till att informera om att man har möjlighet att börja ta emot sin post från företag och myndigheter digitalt och att de som skaffar en digital brevlåda senast 1 mars kan få skatteåterbäringen redan till påsk.

Ökad tillväxttakt
Kampanjen har fått stort genomslag och Kivra har växt med över 80 000 användare i januari och över 120 000 användare i februari. Dessutom intog vi precis förstaplatsen bland gratisappar i AppStore. En helt fantastisk start på året som dels kan härledas till Skatteverkets kampanj men även till alla våra andra 900 avsändare som kommunicerar om Kivra.

Den ökade tillväxttakten har uppmärksammat av bl a SVT som beskriver det som "en av de största digitala förflyttningarna i Sverige just nu". I TV-inslaget på SVT intervjuades bl a vår VD Stefan Krook som beskriver tillväxten så här:

"Islossning. En snöbollseffekt som bara blir starkare och starkare"

Registrera dig på Kivra senast 1 mars
Nära 80% av dem som valt att ta emot sin myndighetspost digitalt har valt Kivra, det beror bl a på att Kivra är den digitala brevlåda som har flest anslutna avsändare (se ett urval här).

Om du inte använder Kivra: Registrera dig på Kivra med Mobilt BankID senast 1 mars och deklarera senast 29 mars så kan du få skatteåterbäringen redan till påsk.

Om du redan använder Kivra: Du som redan använder Kivra för att få din post digitalt från företag och myndigheter behöver bara komma ihåg att deklarera senast 29 mars för att få skatteåterbäringen redan till påsk. Är du osäker på om du har aktiverat myndighetspost i Kivra kan du logga in på Kivra och gå till "Meny", "Inställningar", "Myndighetspost" för att säkerställa det.

Läs mer på kivra.com/deklarationen