40% av Sveriges befolkning över 16 år använder Kivra

40% av Sveriges befolkning över 16 år använder Kivra

Antalet användare fortsätter att öka. Idag använder 3,3 miljoner svenskar tjänsten. Högst penetration har vi i åldersgruppen 20-35, där 60% använder Kivra. Det innebär att företag som kommer igång med Kivra kan digitalisera en stor andel av sina pappersutskick från dag ett.

Nya typer av post i Kivra

I oktober förra året skickades de första vårdkallelserna i Kivra. Idag är detta en allt vanligare företeelse. Under den senaste tiden har flertalet aktörer anslutit sig för att kunna skicka denna viktiga post på ett säkert och smidigt sätt till sina patienter. Exempel på aktörer som nyligen har anslutit sig till vår tjänst är Capio Läkargruppen, Capio Lundby Närsjukhus och Praktikertjänst Stockholm Heart Center.

Inkassokrav är ett annat exempel på viktigt post som sedan en tid tillbaka skickas i Kivra. Intrum, Lowell och Sergel är exempel på företag som skickar inkassokrav. Att intresset för Kivra är starkt inom finansbranschen beror dels på viljan att kommunicera i en säker digital kanal. Det beror även på att användaren ges möjlighet att betala fakturan direkt i Kivra.

Digitala kvitton

Årligen skrivs det ut ca 4 miljarder papperskvitton i Sverige. Det motsvarar ungefär 50 000 träd. Snart kommer era kunder få kvitton från olika butiker i Kivra (ex från ICA).

Läs mer om digitala kvitton.

Användarcentrerad produktutveckling

Sedan i våras har vi fokuserat på att göra produktutvecklingen mer användarcentrerad. Genom detta vill vi förbättra upplevelsen hos såväl användare som avsändare. Vi har utökat vår personalstyrka med flera User Experience Designers. De jobbar med att förstå våra användare genom exempelvis användningstester. Varje månad har vi användare på plats på vårt kontor för att testa våra idéer innan vi sätter dem i utveckling.

Välkommen till våra nya avsändare som har anslutit sig sedan sist

Om du har frågor om Kivra får du gärna kontakta oss på avsandare.support@kivra.com

Information om felaktig rubrik i mailutskick
9 oktober kl 08.00 skickades ovan nyhetsbrev ut med en felaktig rubrik. Vi ber om ursäkt för detta. Ovan nyhetsbrev innehåller korrekt rubrik.