Karl-Johan Persson investerar i Kivra

En bolagsstämma i, den digitala Posten utmanaren, Kivra beslutade igår kväll att rikta en emission till Karl-Johan Persson.

Karl-Johan Persson blir efter emissionen en av bolagets större ägare.

”När ett konsumentföretag skall skicka viktig information till sina kunder så tvingas de fortfarande använda fysisk post. Jag är övertygad om att det inte är framtiden. Den lösning som Kivra nu arbetar fram som inte bara digitaliserar utan också förbättrar kunddialogen tycker jag är oerhört spännande”, kommenterar Karl-Johan Persson.

Karl-Johan Persson har tillsammans med Kivras styrelseordförande Stefan Krook meddelat övriga ägare att de inom kort kommer att överföra sina respektive äganden i ett gemensamt investeringsbolag.

”Jag är oerhört stolt och glad över att Karl-Johan Persson väljer att investera i just Kivra. Vi är i början av ett inspirerande arbete mot en vision om en digitalare värld där vi tänker bidra med att flytta brevlådan till mobilen och skapa förutsättningarna för en smidigare vardag för alla. Karl-Johan Persson och Stefan Krook i kombination är en drömpartner till Kivra och de matchar väl Kivras höga ambitioner, kommenterar Kivras grundare och VD Robert Wahlström

Presskontakt:

Robert Wahlström, grundare och VD

Telefon: 0735-33 35 37

Stefan Krook, ordförande, ägarrepresentant för Karl-Johan Persson och Stefan Krooks innehav

Telefon: 070-111 12 13