Kjell & Company vässar kundupplevelsen med digitala kvitton

Kjell & Company vässar kundupplevelsen med digitala kvitton

Sedan i mars i år har över 1,2 miljoner svenskar tackat ja till att få kvitton i Kivra, och över 9 miljoner kvitton har skickats digitalt. Nu ansluter Kjell & Company för att ytterligare förbättra kundupplevelsen och möta kundernas efterfrågan på enklare hantering med digitala kvitton.

Över 3,7 miljoner svenskar använder Kivra för att få sin post digitalt. På kort tid har över 1,2 miljoner även valt att få kvitton i Kivra, vilket har lett till att över 9 miljoner kvitton har digitaliserats. Det finns med andra ord ett tydligt tillväxtmomentum på konsumentsidan. På handlarsidan är Ica, Åhlens, Jula och Cervera anslutna. Och nu ansluter ytterligare en pionjär; Kjell & Company – ledande inom svensk detaljhandel med fokus på hemelektronik.

– Vi jobbar med personlig försäljning och vill alltid leverera service i världsklass. Vi tror också att våra kunder förväntar sig att vi, som ledande aktör inom hemelektronik, erbjuder det senaste inom digitalisering. Kivras lösning sätter kundnyttan i fokus, det vill säga möjligheten att samla kvitton från flera butiker på en plats. Därmed kan vi förbättra kundupplevelsen ytterligare och samtidigt minska vårt klimatavtryck, säger Martin Knutson, CTO Kjell & Company.

– Vi är väldigt glada över att Kjell & Company ansluter sig till den ledarkvintett som nu visar vägen för att digitalisera landets kvitton. Digitala kvitton är mer relevant än någonsin och nu ser vi fram emot att fler handlare ansluter sig så att vi kan skapa mer nytta för såväl konsumenter och handlare, som för samhället i stort, säger Anna Bäck, VD Kivra.

Om Kjell & Company
Kjell & Company är ett av Sveriges starkaste varumärken och en ledande aktör inom svensk detaljhandel. Bolaget har mer än 30 års erfarenhet av hemelektronik i kombination med gedigen kunskap och personlig rådgivning. Företaget har 106 butiker i Sverige och 20 butiker i Norge som, tillsammans med e-handel på www.kjell.com erbjuder ett noga utvalt sortiment av tillbehör till hemelektronik i kombination med kunskap och personlig service.