MedMera Bank börjar skicka avier i Kivra

MedMera Bank börjar skicka avier i Kivra

Nu kan kunder som har ett Coop Privatlån hos MedMera Bank ta emot sina låneavier i Kivra, där avin också enkelt kan betalas.

Över 3 miljoner svenskar använder Kivra för att få sin post digitalt. Ca 15 000 företag och myndigheter skickar idag post såsom deklarationen, kreditupplysningar, årsbesked, lönespecifikationer och fakturor i Kivra.

- Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder en användarvänlig och säker tjänst där de kan ta emot och betala sina avier från oss på MedMera Bank. Det känns som ett naturligt steg då många av våra kunder redan använder Kivra idag. Att vi med Kivra dessutom minskar våra pappersutskick känns väldigt bra då hållbarhet är en kärnfråga för oss, säger Cristian Lidström, Chef för försäljning och kommunikation på MedMera Bank.

- Vi önskar MedMera Bank varmt välkomna som avsändare i Kivra. Vi ser fram emot ett givande samarbete där vi tillsammans kan förenkla administrationen för en stor del av deras kunder, säger Lena Sundquist, VD Kivra Sverige.

Om MedMera Bank

Sedan 2007 bedriver MedMera Bank bankverksamhet under Finansinspektionens tillsyn. MedMera Bank är ett helägt dotterbolag till Kooperativa Förbundet (KF) och erbjuder sparkonton, privatlån och betaltjänster. Coops 3,5 miljoner medlemmar har särskilda erbjudanden kopplade till dessa produkter.

Skicka post via Kivra
Gör som majoriteten av Sveriges största B2C-företag och kom igång med digitala utskick via Kivra. Läs mer

Kivra är en tjänst för privatpersoner och företag som vill ta emot sin viktiga post i en säker digital brevlåda. Över 3 miljoner privatpersoner och över 30 000 företag får idag sin post digitalt från snart 15 000 anslutna företag och myndigheter. Namnet Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot och hantera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

KIVRA-ny-gron-tag1 (3).png