Stockholm Gas och Gasnätet Stockholm inleder samarbete med Kivra

Stockholm Gas och Gasnätet Stockholm inleder samarbete med Kivra

Stockholm Gas och Gasnätet Stockholm ansluter sig till den digitala brevlådan Kivra. Det innebär att de gaskunder som är anslutna till Kivra kommer att börja få fakturor och andra försändelser digitalt i Kivra, istället för hem i brevlådan.

Hundratusentals personer i Sverige använder redan Kivra och många stora företag och myndigheter ställer nu om och skickar sin post digitalt. Nu ansluter sig Stockholm Gas och Gasnätet Stockholm som avsändare vilket innebär att alla kunder kommer få möjligheten att ta emot fakturor och annan post digitalt. Allt som krävs är att de ansluter sig till Kivra.

Kunder som ännu inte använder Kivra kommer att rekommenderas att använda tjänsten för att på så sätt få en mer smidig tillgång till sin post och samtidigt bidra till minskad pappersanvändning och färre transporter.

- Med Kivra stärker vi vår kunddialog samtidigt som vi får en långsiktigt hållbar kanal för kundkommunikation, säger de två gasbolagens båda VD:ar Cecilia Hedqvist och Renée Josefsson i ett gemensamt uttalande.

- Antalet avsändare växer nu snabbt och vi är väldigt glada över att Stockholm Gas och Gastnätet Stockholm väljer Kivra för att stärka sitt kundfokus, säger Stefan Krook, VD Kivra.

För mer information, kontakta gärna:
Cecilia Hedqvist, VD Gasnätet Stockholm, cecilia.hedqvist@gasnätetstockholm.se, 070 344 52 23
Renée Josefsson, VD Stockholm Gas, renee.josefsson@stockholmgas.se, 072 538 98 59

Om Stockholm Gas

Stockholm Gas AB säljer naturgas, biogas och stadsgas till hushåll, restaurang, industri och fordonssektorn. Vi gör det med fötterna i traditionen, hjärtat i kundens behov och blicken mot en hållbar framtid där biogasen dominerar. Genom långsiktighet, öppenhet och kundfokus vill vi vara stockholmarnas självklara val – och en av Sveriges ledande gasleverantörer.

Om Gasnätet Stockholm
Gasnätet Stockholm AB leder gas till ca 65 000 lägenheter, villor, restauranger och industrier i Stockholm, Solna och Sundbyberg. Vi leder även gas till tankstationer och bussdepåer samt äger en förgasningsanläggning. Fordonsgasen bidrar till lägre utsläpp i trafiken och till Sveriges miljömål; en fossiloberoende fordonsflotta år 2030. Idag består drygt 35 % av den distribuerade gasen av biogas och vår vision är att all gas i framtiden ska vara biogas.

Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Hundratusentals personer i Sverige använder Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet  Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Kivra för privatpersoner:

Kivra för företag: