Klädesholmens sill ska få Pater Noster-fyren att åter lysa

Klädesholmens sill ska få Pater Noster-fyren att åter lysa

Köp PaterNoster-sill och gör en marin kulturgärning, uppmanar Klädesholmen Seafood som nu går in och stöder renoveringen av den anrika Pater Noster-fyren. I sommar skall Gustav von Heidenstams 139-åriga konstruktion transporteras tillbaka till Hamneskär efter 5 års renovering. Detta har möjligtgjorts tack vare en stor ideell insats av föreningen Pater Nosters vänner samt sponsring från Västra Götalandsregionen och olika företag med Pharmadule Emtunga i spetsen. Men då det fortfarande fattas medel för att denna kulturinsats ska fullbordas har Klädesholmen Seafood tagit fram en speciell Pater Noster-sill där 5 kronor av varje såld burk kommer att gå direkt till projektet. ”Vi tyckte att vi på Klädesholmen som varit närmaste granne till Pater Noster sedan 1868 borde kunna bidra med något. Därför låter vi överskottet från vår Pater Noster-sill gå oavkortat till återställandet”, säger Per-Aste Persson, VD, Klädesholmen Seafood. Produkten, Matjessill i en glasburk på 275g kommer att finnas tillgänglig i västsvenska butiker från mitten av maj. För mer information kontakta: Per-Aste Persson eller Morgan Bråse, Klädesholmen Seafood AB Tel: 0304 600180 Mail: pap@kladesholmenseafood.se, mb@kladesholmenseafood.se