Glas ersätter kakel i badrum och halverar byggtiden

Vi Ger er täta väggar och snabbt monterat med ett slätt glas som är lätt att hålla rent!

Glasväggar med färg eller mönstrat tryck för väggar, golv och tak. Ett härdat glas som tillverkas efter era mått och som förses med en skyddande säkerhetsfilm i standard RAL eller mot tillägg i valfri färg / mönster. Alla glas beställs enkelt med angivelse av stumma mått och en bifogad rums beskrivning(tydlig) för tillverkaren att göra avdrag på rätt glas för bästa inpassning.

Montering av ett badrum med glasväggar utförs normalt på en arbetsdag och alla glaspaneler levereras med färdiga urtag för anslutningar som vatten och elkontakter. Glaspanelen kan med fördel monteras på en profilkant eller sockel en bit över golvet. Annars ska den ställas på golv med fog på minst 2mm inunder.

Tekniken för att klara fuktspärren är uppbyggd på följande sätt: Baksidan av glaset är försed med en speciell termoplast som ventilerar glasets baksida mot vägg och fungerar utmärkt vid tex rot arbeten. En helt omslutande silikonfog på 15x3mm utgör fullgod fuktspärr.

Se referenser i Stockholm; Talk Hotell Stockholms mässan en Villa i Tyresö Strand av Arkitekt Tore Åhberg. Garanterat färdigt badrum på halva tiden mot vanlig ombyggnation eller nybyggnation

• glasväggar
  • glasgolv