Reparbetare rengör Triangelns glas-kupoler

Reparbetare rengör Triangelns glas-kupoler

Citytunnelns station Triangeln i Malmö har två kupoler med glasfasad som reparbetare från Klätterservice rengör i oktober 2014 på uppdrag av ISS Facility Services. Arbetet kommer till största delen att utföras genom repsystem med klättrare som hänger i taket för att utföra arbetet.
- Som förbipasserande där rengöringen pågår kommer du så klart att märka att något händer eftersom vi gör en mindre avspärrning precis under där vi arbetar, men det är inget som i någon större grad kommer att påverka framkomligheten, säger Anton Torsholm som är VD på Klätterservice.Säkerheten sätts som alltid i främsta rummet och redskap, verktyg och utrustning är i vanlig ordning fast förankrade på reparbetarna. Avspärrningen syftar således till att minimera risken för att det skvätter på förbipasserande.Arbetet förväntas pågå under vecka 44.