Fem fina trender för sommarfesten

Sommaren står för dörren och med den en massa härliga fester och sammankomster. Modeföretaget Klingel presenterar fem trendteman att inspireras av inför bröllop, midsommar och grillpartyn.

Snyggt fodral

En klänningsmodell som smiter åt på rätt ställe är riktigt smickrande för figuren. Snygga draperingar och lagda veck trollar fram kurvor du inte visste att du hade. För den som är under 165 cm finns flera klänningar i kortstorlekar.

Volanger

Långa och böljande eller små och krusiga kanter – volangerna är överallt i sommar. Allra helst låter vi dem pryda ärmarna på både klänningar och blusar.

Blomsterdrömmar

Ingen sommar utan blomprint! Den här säsongen är det inga blyga violer som gäller utan stora, frodiga blomster.

Gult

Stråla i kapp med sommarsolen i den här poppiga kulören. Känns gult ovant? Börja med ett par skor eller ett smycke.

Pasteller

Sommaren 2018 kan vi inte få nog av lavendel, ljusblått och pudrig rosa. De milda nyanserna är perfekta till lätt solkysst hy.

Flera av plaggen finns upp till storlek 56, och en del upp till storlek 62.

_____________________________________________________________

Kollektionen finns till försäljning på www.klingel.se samt i katalog.

För ytterligare information, bilder och beställning av PR-prover:

PR-ansvarig Klingel

För information om Klingel:

• ss18

Klingel vänder sig till den aktiva kvinnan mitt i livet. Vi erbjuder ett brett sortiment av inspirerande och prisvärda modeprodukter av hög kvalitet. Genom välarbetade detaljer, bra passform och olika specialstorlekar vill vi sätta guldkant på våra kunders vardag och ta fram det bästa hos varje individ.

Klingel har funnits i Sverige sedan 2003 och har sitt nordiska huvudkontor i Göteborg. All försäljning sker online på www.klingel.se samt via katalog. Utöver dam- och herrkläder finns även skor, accessoarer, hemtextil, inredning och hushållsprodukter i sortimentet.