Fodis tidigare VD förstärker Klingit som CFO

Klingit förstärks av Jonas Hammargren som blir ny CFO för bolaget. Jonas Hammargren har tidigare bland varit medgrundare av och VD för foodtech startupen Fodi och är även medgrundare av YH-skolan Näringslivsakademin.

Klingit vill få världens företag att se bättre ut med hjälp av creative tech. Nu förstärks teamet av Jonas Hammargren som börjar i rollen som CFO på Klingit. Jonas Hammargren har tidigare varit VD för Fodi och kommer närmast från rådgivningsverksamhet i egna bolaget Hajodo AB.

– Det känns superkul att få vara med så tidigt på Klingits resa, säger Jonas Hammargren. Jag har följt bolagets utveckling sedan starten och tror på Klingits erbjudande och modell eftersom det är en win-win för samtliga inblandade.

Jonas Hammargren tar med sig mycket erfarenhet från startup- och scaleupfaser i tidigare företagsprojekt.

– Jag tror att mina erfarenheter från startupvärlden och av att växa verksamheter i snabb takt kommer att komma väl till pass i den tillväxtresa som Klingit ska göra under kommande år, säger Jonas Hammargren.

Rikard Hegelund, VD och medgrundare av Klingit, välkomnar Jonas Hammargren till teamet.

– Det känns verkligen roligt att en person med så pass gedigen erfarenhet av startups väljer att hoppa på vår resa. Vi ser fram emot att bygga ett globalt, skalbart företag tillsammans med Jonas.

Klingit grundades 2020 av Teddy Wold, Rikard Hegelund och Cem Arel med ambitionen att få världens företag att se bättre ut. Företaget erbjuder ett nytt sätt att producera och hantera grafisk design och marknadsmaterial. Bolaget tog tidigare i år in kapital från bland andra WiT Ventures, King-grundarna Sunit Mehortra och Frank Hollingworth.

• grafisk design
  • jonas hammargren
  • klingit

Klingit vill hjälpa världens företag att se bättre ut. Klingit erbjuder ett nytt sätt att hantera och producera grafisk design och marknadsmaterial som är anpassat för den digitala tidsåldern. Bolaget grundades år 2020 i Stockholm av Teddy Wold, Rikard Hegelund och Cem Arel.

Mer information om Klingit

Rikard Hegelund