Teuta Alija förstärker team Klingit som CMO

Klingit vill få världens företag att se bättre ut. Nu förstärks teamet av Teuta Alija som börjar i rollen som CMO på Klingit. Teuta kommer närmast från foodtech-företaget Upfield och har tidigare arbetat på både Samsung och Google.

– Det känns jättespännande att joina Klingit, säger Teuta Alija. I dagens komplexa kommunikationsklimat, där organisationer förväntas finnas närvarande i allt fler kanaler med uppdaterad och relevant kommunikation, tror jag att en agil partner som Klingit har mycket att bidra med. Dessutom ser jag mycket fram emot att vara en del av Klingits fantastiska kultur och få arbeta med alla smarta och ambitiösa kollegor.

Teuta Alija har bland annat varit Head of Digital samt arbetat med marknadsföring och e-commerce för Samsung. Dessutom har hon även arbetat som rådgivare och account manager på Google.Teuta kommer att förstärka Klingit med sina erfarenheter inom digital marknadsföring och digitala affärsmodeller.

– Jag tror att mina erfarenheter inom digital marknadsföring och digital försäljning från olika branscher och roller kommer att komma väl till pass i den tillväxtresa som Klingit ska göra under kommande år, säger Teuta Alija.

Rikard Hegelund, VD och medgrundare av Klingit, välkomnar Teuta Alija till teamet.

– Det känns hur bra som helst att en så pass erfaren person med så pass mycket kunskap inom marknadsföring väljer att hoppa på vår resa. Vi ser fram emot att arbeta med Teuta och tillsammans bygga ett globalt företag.

Klingit grundades 2020 av Teddy Wold och Rikard Hegelund med ambitionen att få världens företag att se bättre ut. Företaget erbjuder ett nytt sätt att producera och hantera grafisk design och marknadsmaterial. Bolaget tog i slutet av förra året in kapital från ByWiT, Sunit Mehortra och Frank Hollingworth.

Teuta Alija har 10 års erfarenhet inom marknadsföring och digital försäljning från bland annat Google och Samsung. I diverse befattningar har hon lett digital kommunikation och förändring på kund-, medie- och byråsidan. Detta har gett henne en unik förståelse för potentialen och utmaningarna i dagens komplexa kommunikationsklimat.