KLM 2018 – höjdpunkter och statistik

KLM 2018 – höjdpunkter och statistik

2018 var ett fantastiskt år för KLM. Under året som gick upplevde flygbolaget flera höjdpunkter och av det som sticker ut lite extra är att KLM, tillsammans med dotterbolaget Transavia, transporterade hela 43 miljoner passagerare världen över. Inom hållbarhet hände det också en del. KLMs hållbarhetsprogram CO2ZERO firade 10 år, 339 000 träd, motsvarande 308 hektar tropisk skog, återplanterades och 40 000 ton koldioxid klimatkompenserades.

KLM utökade också sitt linjenätverk med fyra nya destinationer; Växjö, Fortaleza, Nantes och Marseille samt förnyade flygplansflottan med tre Dreamliners och sju Embraers. Slutligen mottog KLM pris i ”TripAdvisor Travelers Award” och placerade sig i toppskiktet gällande punktlighet inom Europa.

Se infografik nedan för fullständig överblick av 2018.

Välkommen till KLM Royal Dutch Airlines!

For over a century, KLM has been a pioneer in the airline industry. KLM aims to be the leading European network carrier in customer centricity, efficiency and sustainability. The KLM network connects passengers from North Europe via Amsterdam Airport Schiphol to the world's key destinations. KLM Royal Dutch Airlines is part of the Air France–KLM Group. KLM is also a member of the global SkyTeam Alliance, which has 19 member airlines.

Hemvärnsgatan 9, Solna