E-learning fortsätter att växa efter pandemin

News -

Chockerande låg genomförandegrad på online-utbildningar

Enligt Elite Content Marketer, samt i en nyligen genomförd studie om e-learning från Columbia University, är den genomsnittliga genomförandegraden av online-kurser lägre än 15 %.

Den globala marknaden för e-learning förväntas överskrida 521,8 miljarder dollar år 2027, vilket innebär att det är viktigare än någonsin att utforma kurser som håller studenterna engagerade och motiverade. Columbia Universitys studie visar att det är utmanande för många elever att slutföra online-kurser.

KNAA - Komplett Nordisk Amazon Akademis studenter, uppnår en genomförandegrad som är 4,28 gånger högre än genomsnittet för online-studenter enligt den senaste uppföljningen bland 121 studenter. En Net Promotor Score på 9,86 av 10, visar att studenterna är nöjda med utbildningen.

”Att forma och anpassa det interaktiva innehållet i en online-kurs är en utmaning. Marknaden för E-learning fortsätter att växa stadigt samtidigt som genomförandegraden överlag är låg. KNAA studenternas höga genomförandegrad är därför en fjäder i hatten för oss, säger grundaren Carl Helgesson.

Arbetet med att skapa engagerande och tillgängligt innehåll har givit resultat med en genomförandegrad på 64,13 %. Viktiga framgångsfaktorer är som jag ser det, att varva teori med direkt implementering i verkligt uppdrag, att hitta en balans med färdiginspelat kursmaterial och e-learning live, samt att dela upp massivt kursinnehåll i mindre bitar och tillämpa dem direkt i kursdeltagarens egen verksamhet. Det ger ett omedelbart resultat för studenten och ökar motivationen att slutföra, fortsätter Carl.”

Efterfrågan på online-kurser exploderade i kölvattnet av pandemin 2020, när restriktionerna gjorde att nästan alla arbetade och vistades hemma. EdgePoint Learning fann då att upp till 90 % av företagen använde e-learning för att kunna fortbilda sina medarbetare.

Det är troligt att denna trend kommer att fortsätta, även om den kombineras med traditionell klassrumsundervisning.

"Vi glädjer oss över den positiva kursstatistiken och är tacksamma för det faktum att våra elever tillämpar och slutför utbildningarna i så hög utsträckning och därigenom når sina personliga mål, säger Helene Thituson, pedagogisk e-learning rådgivare för KNAA. Vi strävar efter att kontinuerligt utvecklas och skapa en stöttande och dynamisk läromiljö som uppfyller våra studenters behov. Genomförandegraden är ett kvitto på det."

Vi lever i en värld av ständig förändring.

World Economic Forum uppskattar att ungefär hälften av alla anställda kommer att behöva omskola sig till 2025 och där finns således en stark indikation på att e-learning kommer fortsätta att växa globalt.

#e-learning

#Amazon

#e-handel

Linda Hirschfeld

Press contact PR Strategy & Concept Development +46 73-393 29 48 amaNordic RankonaMazon ICROSS Tikab

Professional Amazon Competence Center

amaNordic och Rankona Mazon hjälper små-, medelstora- och stora företag att etablera sig och lyckas skapa tillväxt på världens största e-handelsplattform, Amazon.

amaNordic