e-Commerce Berlin Expo är en av Europas största e-handels forum

RankonaMazon går till final i Europeiska e-Commerce Awards

Rankona Mazon är framröstade till finalplats i kategorin Bästa Byrå i den europiska e-Commerce Awards Germany.

Vinnarna annonseras i samband med prisceremonin i Berlin den 22 februari i år.

Rankona Mazons grundare och VD Carl Helgesson:

"- Det är både roligt och en merit att få mäta sig med några av de bästa byråerna inom e-handel i Europa och vara en av finalisterna ibland 40 deltagande företag.

Just Tyskland i sig är en viktig geografisk plats för oss sett ur ett Amazon perspektiv. Vi har haft flera lyckade lanseringar och framgångar med svenska varumärken på Amazon Tyskland, som är en av Amazons tre största marknadsplatser."

Amazon är den överlägset ledande e-handelsmarknadsplatsen i Tyskland och har en väldigt stor del av den totala e-handeln.

E-handelsjätten är den digitala plattform som tyskarna litar mest på när det gäller dataskydd. Amazon kommer fortsatt att växa sig starkare inom den tyska e-handeln liksom i flertalet etablerade länder globalt och utgör en möjlighet för svenska varumärken att använda som försäljningskanal för att öka sina exportandelar.