Egle Raadik, Leadership and Brand Strategy Expert on Amazon.

Press release -

Norra Europas mest framgångsrika varumärkesstrateg på Amazon signad för amaNordic

Flitigt anlitad som Key Note speaker på temat marknadsföring och ledarskap och internationella sammanhang och frontfigur i bl a det globala nätverket Mindvalley, aktiv entreprenör, samt även mentor i statliga program är entreprenören och varumärkesstrategen Egle Raadik.

Hon växte upp i en liten by i Estland och var en av få i bygden som valde den akademiska banan som sedermera resulterade i en magisterexamen. Driv och nyfikenhet har tagit henne långt utöver det vanliga och Egle Raadik är idag en av de mest omtalade entreprenörerna på världens största marknadsplats, Amazon. Mor till tre barn och även mor till ett flertal framgångsrika varumärken. Hennes första bolag byggde hon från grunden och gjorde sedan en omtalad exit för mångmiljonbelopp på Amazon. Nu är Egle aktuell med uppbyggnad av ytterligare tre varumärken.

Egle Raadik har givit klartecken för sitt deltagande under amaNordic event.

Carl Helgesson, grundare av amaNordic kommenterar Egles besked såhär;

”- Egles närvaro under amaNordic är en fjäder i hatten för eventet. Hon är en fantastiskt karismatisk talare och besitter djuplodande erfarenhet av varumärkesbyggande och Exits på Amazon. Vi är tacksamma att hon delar med sig av sina kunskaper under eventet den 6 - 7 oktober i Värnamo, samt online.”

Under amaNordic kommer Egle att vägleda deltagarna i strategi och processer för att hitta de bästa marknadsplatserna inom Amazon globalt, välja rätt produkter, skapa starka marginaler och hur man snabbt skalar upp sin försäljning och skapar lönsamhet.

På frågan om varför Egle Raadik valt att medverka under amaNordic;

"- Jag vill gärna hjälpa andra Amazon entreprenörer att starta och utveckla sina företag. Jag har under många som Amazon entreprenör byggt upp en solid erfarenhetsbank och det är dags att ge tillbaka. amaNordic Event utgör ett optimalt tillfälle att nå ut till nordiska företagare."

Egles huvudämne för sitt tal på amaNordic är hur Amazon affärer har svängt från att hitta en bra produkt till att hitta en bra marknad/nisch. Hon kommer också att täcka in hur de lyckats med att bygga fyra multimiljonföretag på Amazon och göra den mest lönsamma försäljningen i Estland med ett av dem.

När hon i samband med beskedet om sin medverkan, blev tillfrågad om sin övergripande syn på Amazons framtid som en e-handelsmarknad inom de närmaste fem åren är hennes bedömning att det definitivt kommer att fortsätta växa, inte minst då människor förenklar sina liv och alltmer föredrar lätt och snabb frakt vid sina inköp. Utmaningen är pressade marginaler, vilket tar oss tillbaka till hennes talarpunkt vid amaNordic, att hitta bra nischer/marknader som erbjuder fina marginaler.

amaNordic äger rum den 6-7 oktober, 2023. För mer information om evenemanget se: amaNordic.com

Deltagande för press/journalister är kostnadsfritt. Skicka din anmälan (namn, företag, samt kontaktuppgifter) till presskontakt: Linda Hirschfeld och märk rubriken med "Pressnärvaro".

Categories

amaNordic, är Nordens största årliga event för små-, medelstora-, och stora företag som vill öka sin försäljning genom e-handel, med fokus på den globala e-handelsmarknadsplatsen - Amazon.

amaNordic Academy, driver Amazon utbildning i syfte att hjälpa nordiska företag och entreprenörer att lyckas av egen kraft på världens största marknadsplats för e-handel genom att höja kunskapen och guida dem genom sin affärsresa.

Rankona Mazon, erbjuder personlig expertis och service till företag och entreprenörer som vill ha hjälp med lansering och kontinuerlig tillväxt på Amazon. Rankona Mazons Amazonstrateger sköter arbetet åt uppdragsgivaren.

Ledning och medarbetare inom amaNordic och RankonaMazon har gedigen erfarenhet av varumärkesbyggande och framgångsrik försäljning på e-handelsjätten globalt. Grundare är Amazonexperten Carl Helgesson, med 11 års erfarenhet av Amazon, samt etablering av fem egna internationella varumärken.

Linda Hirschfeld

Press contact PR Strategy & Concept Development +46 73-393 29 48 amaNordic RankonaMazon ICROSS Tikab

Related events

Professional Amazon Competence Center

amaNordic och Rankona Mazon hjälper små-, medelstora- och stora företag att etablera sig och lyckas skapa tillväxt på världens största e-handelsplattform, Amazon.

amaNordic