MaxJenny en av flera heta varumärken på Stockholm Beauty Week den 30 maj

Press release -

Stockholm Beauty Week i nytt partnerskap med Rankona Mazon och amaNordic för den ultimata skönhetsupplevelsen

Den 30 maj fylls Berns Salonger i Stockholm till bredden med representanter från globalt stora och välkända varumärken, såväl som mindre entreprenörer och drygt 2000 besökare med intresse för; skönhet-, mode- och hälsa för att deltaga på Stockholm Beauty Week.

Eventet har vuxit lavinartat och detta är det 11 arrangemanget i ordningen. Evenemanget är ett rörligt koncept och växlar mellan de mest attraktiva lokationerna i våra svenska huvudstäder.

”Äntligen intar vi snart det historiska nöjespalatset Berns för 3 våningar skönhet och lifestyle. Vi gör vårens nedslag bara några hundra meter från den plats där allt startade i Kungsträdgården 2014. Vårens event lägger stort fokus på "affären", entreprenörskap både för den som har egna produkter under eget varumärke och för dig som driver egen salong. På plats finns även experter från stora affärskedjor som Lyko och H&M. Spännande märken att hålla koll på är bla Mili Cosmetics som drivs av make up kungen Mika Liias (Make up Store) och vi är glada att svenska stoltheter som Depend, Rosenserien och Scratch of Sweden fortsätter att vara med oss oss i vår vackra venues fyllda med fart, fläkt och mycket glamour, säger VD och grundare för Stockholm Beauty Week, Maria Forssén.

Många nya varumärken deltar i år. Det finns finns något för alla och massor att upptäcka. Underhållning av artister som Therése Neaimé och fashion show med högaktuella designern maxjenny. Glamour och underhållning varvas under hela eventet med seminarier i hörsalen där bla Carl Helgesson från Rankona Mazon och amaNordic direkt efter pressvisningen, delar sin expertis kring hur man som enskild entreprenör eller stort bolag med hjälp av Amazon snabbt kan nå internationell framgång med sitt varumärke och produkter. Tillbaka på mässan är modevisningar där vi avslutar dagen kl 19.30 med maxjenny! Fashion Show på terrassen i samarbete med GoldenAgeModels (50+ modeller), avrundar VD och initiativtagare Maria Forssén."

"Ett nytt samarbete som detta är en Win-Win för alla parter. Vi når ut med vår kunskap till målgruppen entreprenörer i små-, medelstora- och stora företag med intresse av att utveckla sin affär genom e-commerce och Amazon. De i sin tur kan tillgodogöra sig kunskap som kan lyfta deras affärer både på den svenska marknaden såväl som internationellt, säger varumärkesexperten och Amazon strategen Carl Helgesson VD för RankonaMazon och grundare av amaNordic."

Mer information och program på Stockholm Beauty Week

Presskonferens hålls på Berns Salonger med start kl 12.00. Anmälan till presskonferens: osa@stockholmbeautyweek.se och uppge "Presskonferens" vid anmälan.

Categories

amaNordic, är Nordens största årliga event för små-, medelstora-, och stora företag inom e-handel, med fokus på e-handelsmarknadsplatsen - Amazon.

amaNordic Academy, driver Amazon utbildning i syfte att hjälpa nordiska företag och entreprenörer att lyckas av egen kraft på världens största marknadsplats för e-handel genom att höja kunskapen och guida dem genom sin affärsresa.

RankonaMazon, erbjuder personlig expertis och service till företag och entreprenörer som vill ha hjälp med lansering och kontinuerlig tillväxt på Amazon. Rankona Mazons Amazonstrateger sköter arbetet åt uppdragsgivaren.

Ledning och medarbetare inom amaNordic och RankonaMazon har en samlad erfarenhet av 40 års framgångsrik försäljning på e-handelsjätten globalt. Grundare är Amazonexperten Carl Helgesson, med 10 års erfarenhet av Amazon, samt etablering av fem egna internationella varumärken.