Dimitris Gioulekas, VD Knightec

Ett samgående i tiden

Knightecs VD, Dimitris Gioulekas om senaste förvärvet, digitalbyrån Daresay:

Tillsammans skapar vi Europas starkaste innovationsföretag inom produktutveckling och digitalisering.

2020 har varit ett utmanande år för människor i hela världen och pandemin fortsätter att påverka oss alla. Från ett Knightec-perspektiv har vi så här långt lyckats navigera oss igenom dessa tuffa tider och kunnat fortsätta att utveckla vår verksamhet. Nu blickar vi framåt och tar flera steg för att öka fokus på tillväxt och erbjuda framtidens digitala lösningar.

Omvärlden och marknaden förändras och just nu pågår en enorm transformation inom produktutveckling där synen på produkten och användarupplevelsen förändras. Köpbeteenden förändras och kraven med dem. Den resan vill vi på Knightec vara med på.

Därför förvärvar Knightec digitalbyrån Daresay, som en del i Knightecs strategi att bli Europas starkaste innovationsföretag. Daresay är idag ledande i Sverige inom digital produktutveckling och kundupplevelser. Genom samgåendet breddar vi vårt tjänsteutbud och blir en ledande aktör inom tjänstedesign och digital produktutveckling. Med vår gemensamma kompetens kommer vi kunna driva kundernas transformation inom produktutveckling genom starkare kunderbjudanden och nya affärsmodeller.

Vi har hela tiden granskat vår verksamhet och gör ständigt behovsanalyser: Vad vill vi vara för bolag imorgon, vad behöver vi addera? Ett område som utvecklats väl inom Knightec, men där vi behöver förstärka, är vår kunskap inom design- och tjänsteutveckling med fokus på kundupplevelsen. Tillsammans med Daresay blir vi ännu mer relevanta för våra kunders produktutveckling framöver och kan kombinera förmågor och kompetenser för att skapa nya innovativa kunderbjudanden.

Pandemi eller inte, transformationen och teknikutvecklingen står aldrig still, människan blir medveten om de digitala lösningarna, och fördelarna med dem.

Tänk produktdesign, hårdvara, mjukvara och kvalité i en produkt som kopplas upp till molnet med ett kundgränssnitt som gör att människor i olika delar av världen kan använda produkten. Det är Knightec!