Dimitris Gioulekas

Dimitris Gioulekas utsedd till årets vd

Dimitris Gioulekas, vd för Knightec blev i går utsedd till årets vd med motiveringen:

Genom ett målinriktat ledarskap som får människor att växa har Årets VD i kategorin Stora bolag både uppnått en mycket stark tillväxt och skapat en arbetsplats där medarbetarna trivs. I en värld full av möjligheter, förskönad och splittrad av människors olikheter, väljer pristagaren att ha en öppen och nyfiken attityd och en omättlig hunger efter potential.

Med ödmjukhet, briljans och ett stort patos har Årets VD visat att det går att kombinera lönsamhet med ett genuint samhällsengagemang.

Årets VD är en utmärkelse som delas ut av motivation.se. Dimitris Gioulekas fick också utmärkelsen år 2014. Förra veckan blev dessutom Knightec utsedd till Sveriges tredje bästa arbetsgivare.

För Knightec som växer kraftigt är ledarskapet centralt. Med 600 konsulter på nio orter blir kultur och ledarskap det som håller ihop företaget. Starka värderingar är grunden för allt arbete. Dimitris Gioulekas menar:

- Att göra skillnad är inbyggt i vårt DNA. Som så ofta är det så att jag får stå som representant för ett samarbete. Jag har stort engagemang i det vi utvecklar på Knightec och hur vi bidrar till att utveckla världen, men det är det flera som har. Den tiden är förbi när det räckte med en människas kunskap för att göra stora och bra saker.

Mångfald och omtanke är naturliga inslag i Knightecs kultur. Företaget arbetar för att skapa en stark gemenskap genom att jobba i team, ständigt utveckla ledarskapet och med öppenhet och transparens engagera medarbetarna i Knightecs och kundernas utveckling.

Läs mer om utmärkelsen på www.motivation.se

Om Knightec:

Knightec är ett värderingsstyrt företag inom teknik och ledarskap med ca 600 konsulter. Missionen är att skapa en bättre framtid genom utveckling av människor och teknik. Genom uppdragen skapas innovationer som förenklar och förbättrar människors vardag. På Knightec finns en övertygelse om kraften hos ett team som består av olikheter. Idag består Knightec av fler än 30 olika nationaliteter och 30 procent kvinnor. Ambitionen är att öka mångfalden ännu mer. Egenskaper som värdesätts högt på Knightec är målmedvetenhet, affärsmässighet och samarbetsvilja. Du hittar Knightec på nio orter från Lund i söder till Umeå i norr. Läs mer på www.knightec.se