Jens Kallin, Sara Avedal och Otto Lundbladh

Knightec stärker marknad och kommunikation och etablerar nytt team

Knightec, som nyligen välkomnade Ratos som ny ägarpartner, storsatsar på marknad och kommunikation för att ytterligare stärka sin position och tillsammans med sina kunder fortsätta att driva viktiga framtidsfrågor. Sara Avedal värvas som ny Chief Marketing Officer och blir övergripande ansvarig för marknads- och varumärkesstrategi.

Med 10 års erfarenhet inom kommunikation, marknadsföring och varumärkesutveckling har Sara en gedigen bakgrund, bland annat som kommunikationschef på venture capital-fonden Industrifonden och som ansvarig för varumärke och community på affärsacceleratorn Sting.

”Jag brinner för att bygga ärliga varumärken som vågar sticka ut hakan och driver meningsfull förändring. Knightec drivs av starkt syfte och har en medveten och inspirerande företagskultur som även leder till en stark lönsamhet. Nu bygger vi ett välintegrerat team för att ta Knightec till nästa nivå, och tillsammans kommer vi att utmana gamla sanningar, driva samhällsviktiga frågor och engagera med Knightecs spännande story. Jag ser mycket fram emot att lära känna alla nya kollegor, kunder och partners,” säger Sara Avedal, som tillträder sin nya tjänst den 29 augusti.

Knightecs nya marknads- och varumärkesteam består förutom Sara Avedal av Jens Kallin, som varit på Knightec sedan 2017 och senast i rollen som Design Director, och som nu kliver in som Brand & Design Manager. Otto Lundbladh, med en bakgrund inom modebranschen, kommer att driva och utveckla innehåll som Content Manager. Ambitionen är att teamet ska expandera, både med fler nytänkande medarbetare men också med externa partners och rådgivare.

”Knightec kommer inom några år att ha en ledande position i norra Europa, och på den resan är beslutet att förstärka vår kommunikation av stor betydelse. Vi utvecklar löpande vår företagskultur och vässar vårt kunderbjudande för att hela tiden vara relevant. En viktig del av arbetet är att på ett engagerande sätt nå ut till kunder och medarbetare, såväl befintliga som nya. Jag är fantastiskt glad över att Otto, Jens och Sara med deras betydelsefulla erfarenheter och perspektiv är med oss på resan,” säger Dimitris Gioulekas, vd och medgrundare, Knightec

Om Knightec

Knightec grundades 2003 och är idag en ledande aktör på den svenska konsultmarknaden med en stark marknadsposition inom teknik, design och digitalisering av produkter och tjänster. Bolaget har mer än 800 anställda på 12 kontor i Sverige, med ledande kunder inom sektorer som fordon, life science, finans, telekom, media och säkerhet. Under de senaste tolv månaderna omsatte Knightec närmare en miljard kronor, där den organiska tillväxten varit 19 procent. Knightec meddelade nyligen att de välkomnar bolagsgruppen Ratos som ägarpartner för att utveckla Knightecs ledande marknadsposition i den digitala transformationen av produkter och tjänster.

Sara Avedal, tillträdande CMO, +46 70 878 77 58

Dimitris Gioulekas, vd och koncernchef, Knightec, +46 70 569 96 88

Sedan 2003 har Knightec varit en kraft för positiv förändring. Med en stark samarbetskultur där mod, omtanke och framåtanda gör dem till en unik aktör på marknaden. Knightec arbetar i skärningspunkten mellan det digitala och fysiska och erbjuder en unik kombination av expertis inom digitalisering, teknologi och designtjänster. Bolaget har mer än 800 anställda och 12 kontor i Sverige, med ledande kunder inom sektorer såsom fordon, läkemedel, medicinsk teknik, finans, telekom, media och säkerhet.