Varmt samarbete mellan AGA och Knightec

Varmt samarbete mellan AGA och Knightec

AGA är ett välkänt varumärke i synnerhet för industriella lösningar men även vissa konsumentprodukter. Som ett ledande företag i branschen letar man självklart efter nya och förbättrade sätt att stödja sina kunder. På Knightec är vi väldigt glada över att få bidra till framgången.

Nyligen slöt AGA och Knightec ett avtal kring två projekt. ”Det här är spännande projekt där det handlar om höga temperaturer och höga säkerhetskrav”, säger Johan Persson, kundansvarig på Knightec. ”Uppdragen är leveransprojekt, det ena för en större ugn för glödgning av tråd där ugnen går på export. Det andra handlar om fyra stycken gropugnar”.

Anders Engbom på AGA, ansvarig för tekniklösningarna i projekten, håller med: ”Det är stora investeringar som är tidskritiska, där det gäller att göra rätt från början. Den installerade utrustningen är stor och är processmässigt avancerad. Knightec hjälper oss med att ta fram lösningar för implementationen och vi ser en innovativ och effektivt partner i Knightec. För oss är det viktigt med kvalitet och tydlighet och vi tycker det är enkelt att jobba tillsammans”

Johan Persson på Knightec igen: ”Vi är mycket glada över samarbetet, det är intressanta projekt och vi jobbar bra ihop. Från vårt perspektiv är vi extra nöjda med det förtroende kunden visar oss och den samsyn vi har kring hur vi kan leverera avancerade och innovativa lösningar på bästa sätt. Uppdragen är uppsatta som satellitlösningar där AGA lägger uppdraget att lösa uppgiften på oss vilket sker i våra egna lokaler. Därmed kan vi bemanna projekten med de personer som behövs bäst just nu. Det blir bra leverans och ekonomi för kunden”.

För mer information, kontakta johan.persson@knightec.se

Läs mer om AGA och världsledande industriella lösningar: www.aga.se

Mer om Knightec, våra metoder, samhällsprojekt mm: www.knightec.se

Om Knightec

Vi är konsulter inom teknik och ledarskap. Vi söker innovationer som förenklar och förbättrar människors vardag. Du hittar oss på tio orter från Lund i söder till Skellefteå i norr. Resultatet av vår produktutveckling hittar du över hela världen.