Kodak får pris för användandet av social medier

Kodak kommer att få "Excellence in Social Media Marketing"-priset vid det kommande Gravity Summit - ett av de ledande social media marketing eventen. Priserna har tillkommit för att uppmärksamma välkända varumärkens, företags och individers användande av sociala medier som ett marknadsföringsredskap.

Kodak får pris i Business kategorin för sin vision och enastående prestationer i användandet av sociala medier för att interagera med konsumenterna och öka värdet på sitt varumärke. Kodak använde nyligen sociala medier för att bestämma namnet på sin nyaste fickvideokamera PlaySport. Detta gjorde man genom crowdsourcing på Twitter och sin 1000words blogg.

Kodak Chief Marketing Officer Jeff Hayzlett kommer att ta emot priset den 22 februari på Gravity Summit på UCLA.

Läs mer på http://www.gravitysummit.com

Se en intervju med Jeff Hayzlett om sociala medier på http://www.kevinlee.net

Ladda ner en pdf på en broschyr med tips och råd från Kodak angående sociala medier på http://www.kodak.com/US/en/corp/ourCompany/index.jhtml?pq-path=13552

• Teknologi, allmänt