Kodamera rekryterar Edward Peters

Kodamera fortsätter sin rekrytering och vi har idag nöjet att presentera Edward Peters, en inflyttad engelsman boende på Tjörn med ett brinnande intresse för teknik och webben.

Edward har sedan unga år varit engagerad i frivilligorganisation Initiatives of Change, ett engagemang som han fortfarande har kvar, och han jobbade även som Executive Vice President i deras internationella organisation mellan 2010-2014. Innan dess var han involverad i arbetet med att ta fram och jobba med organisationens webbplats, en egenkodad webbplatslösning som 2008 ersattes av Drupal CMS.

Edward har ett stort intresse av sport, något som också ledde till att han tjänstgjorde som fotbollsdomare i Oxford under femton år. Just nu tränar han för att kunna springa Göteborgsvarvet på under två timmar.

Edward har de senaste fjorton åren drivit en egen firma på halvtid, och de sista åtta åren har han huvudsakligen arbetat med Drupal. Den egna firman är fortfarande aktiv, och det är även Edwards engagemang i Initiatives of Change, så Edward kommer därför att jobba halvtid hos oss på Kodamera. Hans huvudsakliga uppgift kommer att vara att stärka upp Kodameras support samt jobba mycket med Kodameras QA - Quality Assurance - i våra kundprojekt.

Vi på Kodamera ser mycket fram emot att få jobba tillsammans med Edward och hälsar honom hjärtligt välkommen till vårt kontor.