Kodameras frukostseminarium: Kreativa samarbeten med partners/sponsorer

Den 5:e november 2014 gästades Kodameras frukostseminarium av Malin Roux Johansson från Realstars. Malin föreläste om "Kreativa samarbeten med partners/sponsorer".Finansiering via partners, sponsorer m fl är oftast nödvändigt för en ideell organisation. Malin berättade hur du kan skapa och erbjuda dina partners kreativa samarbeten.

Trafficking är en aktuell fråga men ännu inte på företagens hållbarhetsagendan. I det här frukosten lyfter Malin hur Realstars engagerar samhällsaktörer genom kreativa samarbeten och Fair Sex som vapen. I dialogform diskuterar vi hur såväl ideella organisationer och företag kan agera för att göra gott och få fler med på tåget i olika samarbeten.

Om RealstarsRealStars är en ideell organisation som verkar för Fair Sex och en bättre värld fri från sextrafficking. RealStars arbetar för ett socialt hållbart samhälle och baserar sitt arbete på FN:s barnkonvention och den allmänna förklaringen om de mänskliga rättigheterna. RealStars arbetar inom Sverige och EU genom kampanjer och kunskapsspridning för att påskynda ett förebyggande arbete för att utrota trafficking. För mer information om organisationen och vårt arbete besök www.realstars.eu.