London is the place to be!

Den 22-26 augusti kommer besökare från hela världen att samlas i London för ett gemensamt intresse, Drupal. Drupalcon 2011 är nära och Kodamera har börjat värma upp.

Två gånger om året, i USA på våren och i Europa på hösten, träffas Drupalister världen över för att utbyta erfarenheter och umgås i ren Drupalanda. Nu har turen kommit till London där du som besökare kan lyssna till olika Drupalrelaterade sessions eller gå en ämnesspecifik kurs. Christian Johansson på Kodamera kommer att åka ner med sina kollegor för fjärde året.

Varför ska man åka? – Man lär sig otroligt mycket varje gång man besöker ett Drupalcon. Man blir väldigt inspirerad och taggad att hjälpa till inom Communityn. Det är ett bra tillfälle att hänga med i det senaste inom web och Drupalutveckling.

Vad ser du fram emot mest på årets konferens? – Det är första Drupalcon för mig där Drupal 7 är släppt. Det ska bli intressant att se vad de andra företagen har byggt för sajter med Drupal 7 och bolla de problem man har stött på. Och självklart att få träffa alla de personer som man lärt känna genom de tidigare konferenserna.

Har du några andra tips till den som missar Drupalcon London?– Det hålls en mindre lokalvariant av Drupalcon som kallas för Drupalcamp. Den finns i de flesta länder och i Sverige brukar Drupalcamp hållas två gånger om året i Stockholm. Det finns även andra CMS som håller konferenser som Magento som har Bargento och Wordpress som har Wordcamp.