Håkan Juholt inspireras i köket av svenska folket

I det senaste avsnittet av Aftonbladets webb-tv satsning Schulman show framkommer det intressanta fakta kring iPhone-vanorna hos, som det ser ut just nu, Sveriges nästa statsminister. Håkan Juholt använder inte helt oväntat appen Kokaihop.se för att hitta sin inspiration i köket.

Kokaihop.se är en av Sveriges populäraste appar för iPhone med över 200.000 installationer. Innehållet kommer från matsajten med samma namn. Det som skiljer appen från mängden är att alla recept, kommentarer och betyg kommer från sajtens hundratusentals medlemmar.

-Här tycker vi Håkan Juholt gör helt rätt, en man av folket skall hitta sin inspiration hos folket. Detta visar att Håkan Juholt tar till sig modern teknik och även har ett sinne för det goda i livet. Samtidigt är det fantastiskt kul för våra medlemmar att deras kreationer hittat hela vägen till det Juholtska köket, säger Mikael Andersson, en av grundarna till Kokaihop.se.

Länk till filmklippet:

Länk till Kokaihop på App Store (bilder+beskrivning):

Länk till Kokaihop.se:

För mer information och material kontakta:

Mikael Andersson
E-post: mikael@kokaihop.se

Redaktör
Josefine Oskarsson
josefine@kokaihop.se

• Media, kommunikation

• mobiltelefon
  • appstore
  • kokaihop.se
  • recept
  • mat
  • håkan juholt

Kokaihop.se är en av Sveriges snabbast växande sajter med ca 165.000 unika besökare per vecka och en av nätets bästa receptsamlingar med över 16.000 recept från mer än 250.000 hemmakockar. Varje dag tillkommer mängder av nya recept, artiklar, bilder och mattips på sajten. Kokaihop.se ligger även bakom succéapplikationen med samma namn för iPhone som finns i över 200.000 telefoner. Bakom tjänsten Kokaihop.se står det Göteborgsbaserade bolaget Kokaihop AB.

Kristin Johansson

Presskontakt Redaktör Redaktionellt ansvarig 0703-879798