Pressinbjudan: Visning av hur nya Bamses Värld växer fram

Pressinbjudan: Visning av hur nya Bamses Värld växer fram

2015 fyller Kolmården 50 år. Inför jubileumsåret storsatsar vi genom att bygga nya Bamses Värld.

I Bamses Värld kommer alla att få träffa Bamse och hans vänner samt uppleva Bamses, Skalmans, Lille-Skutts och Farmors hus. Utöver det så kan alla gäster i Bamses Värld åka berg- och dalbanan Godiståget, kliva ombord på Bamses båt Viktoria, köra omkring i Skalmans bilar och virvla runt i en karusell av honungsburkar. Det byggs också en amfiteater, restaurang, butiker, spel och stora lek- och parkytor. Nya Bamses Värld byggs från grunden och omfattar 20 000 kvm naturyta.

Nya Bamses Värld har premiär 1 maj 2015, men redan nu är du inbjuden till en visning för att få en försmak av vilken fantastisk upplevelse som nu växer fram.

Datum:            9 oktober

Tid:                  09.30 - 09.45 Samling och fika på Forsknings- och Utbildningscenter (FoU)

09.45 - 10.00   Kort introduktionsinformation

10.00 - 10.15   Vi beger oss gemensamt till nya Bamses Värld

10.15 - 11.00   Visning av nya Bamses Värld

Plats:               Kolmården

Av praktiska skäl är vi tacksamma för anmälan om deltagande: silvy.bohlin@kolmarden.com.

Välkomna!

Silvy Bohlin, pressansvarig på Kolmården, 010-708 75 11, silvy.bohlin@kolmarden.com.