Fredrik Holdar från Kombispel och Agneta Vernersson från Blåviksjön sekunderna efter att Agneta skrapat fram sin vinst.

Agneta skrapade fram 650 000 kronor: ”Det här har jag drömt om!”

I fredags var Agneta Vernersson från Blåviksjön och hennes man i Stockholm, lite inkognito, eftersom Agneta inte ville avslöja syftet med resan för någon. Uppdraget: att skrapa fram högsta vinsten i Glädjelotten.

– Det är jätteroligt att vara här, berättar Agneta glädjestrålande när det är dags att välja ut en av 100 skraplotter. Ända sedan jag var liten har jag drömt om att vinna mycket pengar. Och nu äntligen slår drömmen in. Underbart!

Lotten som har fört Agneta och hennes man till Stockholm är Glädjelotten, som hon fick som premie när hon gick med i Kombilotteriet för bara nån månad sedan.

Nu är det dags att välja en av de 100 lotterna som ligger utlagda på ett bord.

– Har du något lyckonummer, undrar Fredrik Holdar som representerar Glädjelotten-

Det har Agneta, hon bläddrar kvick fram till lott nr 44 och kan snart konstatera att hon kan åka hem 650 000 kr rikare.

– Vad ska du göra med alla pengar, undrar Fredrik Holdar.

– Jaa du, när jag var liten ville jag köpa nya fina kläder. Men några kläder blir det inte nu. Jag har bestämt att vi ska byta ut vårt gamla kök från 1983 och renovera bad­rummet. Sen ska barn och barnbarn självklart få en slant. Jag vill gärna dela med mig.