Liisa Ojala tar emot sin vinstcheck på 1 miljon kronor //Foto: Patrik Olsson

Liisa från Kungsäter har vunnit en miljon i Kombilotteriet

Nyligen vann Liisa Ojala från Kungsäter en miljon kronor i Kombilotteriet. Vad hon ska göra för pengarna vet hon inte riktigt, men en dröm är att skaffa ett andra boende i solen.

Liisa är en kvinna med många järn i elden som älskar att måla, snickra och renovera. För detta intresse har hon skaffat sig ett hus på landet, ett gammalt mejeri från 40-talet, där hon lägger mycket energi, både på huset och i trädgården.

– Jag grejade mycket med detta när jag köpte det för fem år sedan, men det finns fortfarande en del kvar som jag skulle vilja göra, skrattar Liisa och fortsätter:

– Jag har också länge närt en dröm om ett andra boende i solen, gärna i södra Frankrike. Nu kanske jag kan åka dit och börja kika på några objekt!

Med vinsten på kontot får gladlynta och energiska Liisa möjlighet att sätta ännu några järn i elden.