Foto: Peter Knutson

Lotta i Skutskär snurrade fram en vinst på 1,4 miljoner kronor

Lotta Mattsson är nybliven miljonär efter att ha snurrat fram 1,4 miljoner kronor i Kombilotteriets Superjackpotten. I fredags var hon i Stockholm tillsammans med sin man för att delta i eventet och snurra fram sin vinst.

– Jag har varit med i Kombilotteriet i många år, tänk att det gav utdelning nu, säger Lotta glädjestrålande strax innan det är dags att snurra på Jackpotthjulet, där högsta vinsten är hela 10 miljoner kronor.

Några minuter senare står det klart att Lotta vunnit 1,4 miljoner kronor och glädjen – och lättnaden – går inte att ta miste på. Det har varit några veckors spänd väntan på just detta ögonblick, nu kan hon slappna av och njuta av tillställningen med kaffe och tårta.

Redan innan dragningen har Lotta avslöjat att hon och maken gärna reser. Så, öppnar vinsten kanske för några nya reseplaner?

– Ja, absolut! Nu blir det nog en kryssning i Karibien för mig och Hasse. Och så är jag sugen på att skaffa solpaneler till taket på vårt hus, säger Lotta innan hon och Hasse försvinner iväg till sitt hotellrum för att fira på egen hand, njuta av middagen och fira i stockholmnatten.