ITTAB BLIR KOMPAUTO AIR SYSTEM AB

ITTAB, Industri- och Tryckluftteknik AB förvärvades i februari i år av Kompauto Nordic AB. Företaget är ett helägt dotterbolag som nu införlivas i Kompautofamiljen under det nya företagsnamnet Kompauto Air System AB.

Under ett gemensamt och starkt varumärke hör Kompautoföretagen till de mest utvecklande och kompletta aktörerna på den Skandinaviska marknaden för ren och torr tryckluft. Vi kan idag erbjuda lösningar för hela tryckluftsystem med applikations-lösningar för processindustrin inom instrument, ventiler och av tryckluft.

Hos oss hittar du också reservdelar och vi hjälper dig gärna teckna ett serviceavtal för att säkerställa att din anläggning arbetar optimalt och energieffektivt.

Kompauto Air System AB är generalagent i Sverige för skruvkompressorer från Power System som är ett italienskt företag med en gedigen och mångårig erfarenhet av kompressortillverkning, och är marknadsledande vad gäller den absolut senaste tekniken. Kompauto är även generalagent för oljefria/oljesmorda kolvkompressorer och kompressorblock från italienska GIS och Peruffo Air vilka med fördel kompletteras med kyltorkar från SPX-Deltech.

Kompauto har egen tillverkning av Kompdryer adsorptionstorkar som tillsammans tillsammans med Kompfilter oljeavskiljning- och partikelfilter skapar en av marknadens bästa efterbehandlingslösningar helt enligt kundens behov.

Kompauto lagerför dessutom tryckluftstankar med kompletta armatursatser, rörsystem, säkerhetsventiler, mätinstrument och allt för efterbehandling av tryckluft.

Jonas Lindgren

Kompauto Nordic AB

jonas.lindgren@kompauto.se

• Industri, tillverkning

• kompressor
  • kompressorer
  • filter
  • tryckluft
  • tryckluftprogram
  • tryckluftsutrustning
  • mätinstrument
  • torkmedel
  • lufttank

Kompauto Nordic AB - ett agenturföretag med fokus på Instrument, Ventiler och Tryckluft till Nordisk industri.

www.kompauto.se