Palliativ vård 2015

8-9 december 2015

Varmt välkommen att anmäla dig till, Palliativ vård 2015!
Konferensen är speciellt framtagen för att ge dig som arbetar inom palliativ vård kunskapsutveckling, stöd och inspiration i din yrkesvardag. Välrenommerade föreläsare delar med sig av erfarenheter och vägledning i existentiella frågor och etiska dilemman kring smärtlindring, brytpunktssamtal och bemötande av minderåriga närstående. Du erhåller värdefull kunskap om palliativ hjärtsviktsvård, palliativ vård vid ALS och palliativa synsätt; hur bibehåller du det palliativa förhållningssättet när det akuta går före? Hur kan du bemöta oro och ångest? För sjunde året i rad har vi samlat några av landets främsta experter inom palliativ vård för att ge dig praktiska tips, råd och den senaste forskningen.

Varmt välkommen att anmäla dig här!

Praktisk information:
Datum:
8-9 december 2015
Pris:
6 180 kr. I priset ingår lunch, förfriskningar och dokumentationsmaterial. Moms tillkommer.
Plats: Finlandshuset, Snickarbacken 4, Stockholm
Anmälan: info@kompetensteamet.se, www.kompetensteamet.se eller tfn 08-410 281 50. Anmälningsbekräftelse och faktura sändes efter mottagen anmälan.

• konferens
  • kompetensteamet

• Skåne

Kompetensteamet är ett utbildnings- och konferensföretag som arrangerar konferenser och seminarier och skräddarsydda utbildningar  inom  privat och offentlig sektor. Vi strävar efter att alltid ligga i framkant och att lyfta fram det senaste inom aktuella områden, leta reda på de praktikfall som kommit längst inom sitt område och ser till att de främsta talarna finns på plats för att dela med sig av sina erfarenheter.

Våra skräddarsydda utbildningar görs tillsammans med er utifrån era behov och förutsättningar och vi tar fram ett utbildningskoncept som passar just er arbetsplats.

Till våra utbildningar och konferenser kommer deltagare från hela landet och du får möjlighet att skapa nya kontakter. Flera av våra stora konferenser arrangeras årligen, där har vi ofta även utställare med på plats för att visa sina produkter för dig!

Lovisa Swärd

Presskontakt Marknad 0708-198180