Kompis Sverige har blivit beviljade 90-konto av Svensk Insamlingskontroll

Kompis Sverige har sedan 2013 arbetat med att skapa möten mellan nya och etablerade svenskar för att främja integrationen i samhället. All Kompis Sveriges verksamhet är alltid kostnadsfri för deltagare, någonting som är möjligt tack vare stöd från våra samarbetspartners, finansiärer och givare.

Svensk Insamlingskontroll är en oberoende ideell organisation som har mer än 75 års erfarenhet av att kontrollera insamlingsorganisationer och som beviljar 90-konton till organisationer som bedriver offentlig insamling och som uppfyller högt ställda krav på att insamlade medel används till rätt ändamål. Svensk Insamlingskontroll huvudmän är LO, SACO, TCO och Svenskt Näringsliv.

- I takt med att vi har vuxit som organisation har vi velat visa att vi har en struktur och ett arbetssätt som givare kan känna sig trygga med. Med ett 90-konto hoppas vi kunna vända oss till fler företag, engagera deras anställda och utforska nya möjligheter till samarbeten, säger Natassia Fry, medgrundare av Kompis Sverige.

Det finns olika sätt att stötta Kompis Sverige, både som privatperson, företag eller stiftelse. Alla bidrag är värdefulla!

Våra nya 90-konton är:

Bankgiro: 900-7113

Plusgiro: 900711-3

Swish: 1239007113

Läs gärna också Svensk Insamlingskontrolls pressmeddelande:  https://www.mynewsdesk.com/se/svenskinsamlingskont...

• Sociala frågor

• 90-konto
  • integration
  • frivilligarbete
  • kompis sverige
  • flykting- och migrationsfrågor

Kompis Sverige är en ideell förening som skapar möten mellan nya och etablerade svenskar. Detta gör man genom kompismatchningar, sociala aktiviteter och workshops. Sedan starten 2013 har Kompis Sverige matchat nära 6 000 kompisar och haft över 10 000 deltagare i aktiviteter och workshops. Verksamheten utgår från integration som en tvåvägsprocess, som för att bli framgångsrik förutsätter ett aktivt deltagande av såväl nya som etablerade svenskar.

Johan Bäckström

Presskontakt Verksamhetschef 073-2493706