350 000 kunder väntas "genom dörren"

Imorgon går handelsfenomenet Black Friday av stapeln. Komplett.se förväntar över
350 000 besökare under dagen.

- Black Friday har verkligen fått fäste i Sverige. Det är vår bästa handelsdag så vi har förberett oss länge och har extra bemanning för att kunna möta den enorma efterfrågan, säger Lene Iren Oen, kommersiell direktör på Komplett.

Ständigt fler svenskar känner till handelsfenomenet Black Friday. I en färsk undersökning genomförd av Klarna svarar över hälften av alla svenska att de känner till Black Friday. För Komplett har besökstillväxten varit enorm de senaste åren. Antal besök på nätbutiken ökade från 196 000 i 2013 till 273 000 i 2014. I år förväntar Komplett att antalet kommer upp i 350 000 besök.

- Black Friday är känt för sina bra erbjudanden och trycket i nätbutiken påminner om varuhus och shoppinggator dagarna innan jul. Vi förväntar oss tjugo gånger högre omsättning än på en vanlig handelsdag, säger Oen.

Komplett Group är nordens största e-handelsaktör med totalt 15 nätbutiker. 2014 hade Komplett Group en omsättning på 6,7 miljarder norska kronor. Huvudkontoret ligger i Sandefjord och koncernen har 800 anställda. Lär mer på Komplettgroup.com