KONE är stolt supporter till Stockholm Pride

Mångfald gör oss unika, inkludering gör oss starka, det är KONE– ett av världens ledande företag inom hissar, rulltrappor, portar och automatiska dörrar – övertygad om. Därför har KONE gjort det självklara valet att bli supporter till Stockholm Pride, som en del av företagets pågående inkluderings- och hållbarhetsarbete.

- Hos oss ska våra medarbetare och kunder känna sig trygga att vara sig själva. Vi tror att en arbetsplats och kultur som välkomnar våra olikheter leder till innovation och framgång. Vi är stolta över att vara officiella supportrar till Stockholm Pride och visa vårt stöd för HBTQ-communityt, som en del i vårt inkluderingsarbete, säger Marie Hellströmer Talent Manager KONE Skandinavien.

Utöver att vara sponsorer till Stockholm Pride har KONE även ett samarbete med Workplace Pride där ledare och medarbetare får praktisk vägledning och stöd för att öka kunskapen och främja en inkluderande kultur på arbetsplatsen. KONE arbetar också efter FN:s standardregler för att visa sitt engagemang och stöd för HBTQ+-personers rättigheter.

- På KONE har vi ett pågående inkluderingsarbete inom många områden, och vi går framåt med ambitioner. Vårt bidrag till en hållbar utveckling av våra samhällen innefattar även mångfald och inkludering och vi står för ett rättvist och jämlikt samhälle. Våra olika förmågor, färdigheter och synsätt hjälper oss att skapa den bästa People Flow™-upplevelsen och bygga bättre och mer hållbara städer, säger Marie Hellströmer.

Läs mer om KONEs mångfald- och inkluderingsarbete

Marie Hellströmer, Talent Manager KONE Skandinavien; marie.hellstromer@kone.com

Sofia Eriksson, Marknads- och kommunikationschef KONE Skandinavien, sofia.eriksson@kone.com

• mångfald