Servicetjänster digitaliseras med ny app från KONE

KONE satsar på att göra sig ännu mer tillgänglig för sina kunder. Med den nya appen KONE Mobil kan fastighetsägare och bostadsrättsföreningar få push-notiser om status på sina serviceärenden direkt i mobilen. Serviceförfrågningar görs enkelt direkt i appen och kunder kommer i kontakt med KONE genom en snabb knapptryckning.

Appen KONE Mobil är framtagen för att ytterligare förenkla kommunikationen kring serviceärenden mellan KONE och kunden. Appen är designad för att möjliggöra ökad transparens och kunder kan till exempel få notiser i realtid när en tekniker anländer till byggnaden och när arbetet är slutfört.

– KONE Mobil ger våra kunder ökad information och underlättar för till exempel fastighetsägare att i sin tur erbjuda bättre service till sina hyresgäster. Vi ger våra kunder direkt tillgång till den information som genereras från våra servicetekniker i de fältmobiler de använder när de utför sitt arbete. Att länka dessa två appar är den senaste utvecklingen i resan mot att ytterligare digitalisera våra tjänster, säger Jaakko Kaivonen, vd KONE Skandinavien.

Appen KONE Mobil är ett komplement till den webbaserade tjänsten KONE Care Online och tillsammans ger de servicekunderna full översikt över deras utrustningar. KONE Care Online ger kunderna information om tidigare serviceärenden och status på utrustningen. De kan också hålla sig uppdaterade om felanmälningar samt planerade servicebesök. Kunderna får en snabb överblick av alla serviceavtal, de utrustningar de täcker samt relaterade fakturor – allt på ett och samma ställe. Den nya appen ger fastighetsägare en ökad flexibilitet när det gäller att hålla sig uppdaterad på sin utrustnings prestanda.

Appen KONE Mobil är tillgänglig för kunder som är registrerade för den kostnadsfria tjänsten KONE Care Online och går att ladda ner till både Apple- och Androidtelefoner.

Malin Brant-Lundin, Marknads- och kommunikationschef KONE AB, malin.brantlundin@kone.com, 08-752 35 64.