Kalk Classic – en reproduktion av den klassiska kalkstenen från Öland

Kalk Classic – en reproduktion av den klassiska kalkstenen från Öland

Konradssons Kakels omtyckta klinkerserie Kalk utökas nu med den nya kulören Classic. Det är en naturnära klinker som är en reproduktion av den klassiska kalkstenen från Öland.

Serien Kalk från Konradssons Kakel, som sedan tidigare finns i grått och i en rödbrun nyans, kompletteras nu med den nya kulören Classic. Kalk Classic har fått sitt uttryck och mönster från den berömda kalkstenen från Öland. Mönsterbilden är levande med naturstenens karaktäristiska färgskiftningar och detaljerade fossiler.

– Genom en avancerad produktionsteknik har man lyckats att avspegla naturstenen på ett mycket trovärdigt sätt. Det är en exakt återgivning av kalkstenens mönster. Även ett tränat öga har svår att se skillnad på Kalk och riktig natursten, förklarar Marcus Fridh, inköpschef på Konradssons Kakel.

Kalk Classic har en brungråskiftande kulör som varierar i ton från platta till platta. Kalk är tillverkad av det slitstarka materialet granitkeramik vilken gör den frostsäker och lämplig även för utomhusbruk. Kalk Classic kommer i formaten 15x15, 30x30, 30x60, 60x60 och 60x120 cm. Sedan tidigare finns Kalk Grey och Kalk Red.

Samtliga produkter i serien Kalk ingår i GKV (Grönt kakelval) vilket innebär att plattorna är godkända enligt bedömningarna Basta, Byggvarubedömningen, Sunda Hus och Svanens husproduktportal.

Rek. Pris från ca. 950 kr/kvm

Bilder och pressmaterial

För frågor om bilder samt produktprover till fotografering kontakta: marknad@konradssons.com