Gå direkt till innehåll
Moodboard med Pedra Azul i olika färger och format. (Foto: Joel Dittmer, Styling: Hillevi Magnell).

Pressmeddelande -

Konradssons Kakel lanserar serien Pedra Azul – en sober stenimitation i slitstark granitkeramik

Skapa en varm och ombonad känsla med naturens färgpalett. Den nya serien Pedra Azul i granitkeramik från Konradssons Kakel är inspirerad av den sobra kalkstenen från Iberiska halvön.

Pedra Azul har ett följsamt och mjukt mönster med naturtrogna detaljer. Serien finns i fyra olika kulörer; Natural, Greige, Ivory och Grey. Samtliga kulörer ger ett finstämt intryck och smälter väl in i den skandinaviska minimalistiska estetiken.

Pedra Azul är ett bra val för alla typer av våtutrymmen, i det privata hemmet såväl som i offentliga miljöer. Den är också ett fint val för alla typer av golv, inomhus såväl som utomhus.

Samtliga kulörer finns i storlekarna 15x15 cm, 30x60 cm och 60x60 cm.

Produktpris: Rek. pris från ca. 999 kr/kvm.

Bilder och pressmaterial
För bildförfrågningar samt produktprover till fotografering kontakta: marknad@konradssons.com

Konradssons – Det självklara kakelvalet sedan 1968
Konradssons Kakel är en av Sveriges ledande leverantörer av kakel och klinker. Vårt breda sortiment finns att tillgå hos någon av våra rikstäckande återförsäljare samt i våra egna butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping. Huvudkontor, centrallager, konsument- och yrkesbutik finns i Jönköping. Konsument- och yrkesbutiker med egna lager finns också i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Konradssons Kakel ingår i SGDS Gruppen AB, den svenska delen av Saint-Gobain distribution med huvudsäte i Paris och en av Europas största leverantörer av byggmaterial.

Anna Höglin

Presskontakt Marknadskoordinator 036-34 94 72
Simon Blad

Presskontakt Försäljningschef 036-290 66 35
Niklas Estlander

Presskontakt VD/CEO +46 73-9869547

Konradssons – det självklara kakelvalet sedan 1968

Konradssons Kakel är en av Sveriges ledande leverantörer av kakel och klinker. Vårt breda sortiment finns att tillgå hos någon av våra rikstäckande återförsäljare samt i våra egna butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Jönköping. Huvudkontor och centrallager finns i Jönköping.

Konradssons Kakel är en del av SGDS Gruppen AB.

Konradssons Kakel AB
Fridhemsvägen 18