Chalon Cream 60x120 cm.

Låt naturen flytta in med klinkerserien Chalon

Konradssons Kakel lanserar klinkerserien Chalon. Serien har en behaglig stenkänsla och kommer i fyra naturtrogna nyanser som smälter in både i det privata hemmet som i offentliga rum. Chalon finns med två olika ytor, en matt och en semipolerad.

Mjuk och behaglig – tänk att ett sådant kraftfullt och gediget material som keramik kan ta sig an detta finstämda uttryck. Inspirationen till Chalon är hämtad från natursten vilket avspeglar sig i den stenmönstrade ytan. Chalon har ett mjukt och följsamt mönster med subtila marmoreringar och färgskiftningar.

– Chalon har en sober stenkänsla som känns lika tidsenlig som klassisk. Mönsterbilden är diskret men ändå livlig – en perfekt balans som jag tror kommer att tilltala många, kommenterar Simon Blad, försäljningschef på Konradssons Kakel.

Chalon är gjord av granitkeramik och är därmed frostsäker. Serien består av fyra olika kulörer; Cream, Beige, Kaki och Grey. Keramiken finns med två olika ytbehandlingar, en sober matt yta och en semipolerad som har en lätt lyster. Den semipolerade ytan reflekterar ljus men upplevs inte blank.

Samtliga kulörer finns i storlekarna 60x120 cm, 60x60 cm, 30x60 cm och 10x10 cm. Storlek 10x10 cm finns enbart med matt yta.

Bilder och pressmaterial
För frågor om bilder samt produktprover till fotografering kontakta: marknad@konradssons.com