Bild: Natalia Mejia

Bodyguard – samtal om och genom smycken och corpus

ÖPPNING IDAG ONSDAG 29 MARS 16–19 PÅ GALLERI GEMLA
Pressvisning torsdag 30 mars 16–19.

"Genom smycken kan du övervinna alla hälsoproblem och du kommer definitivt att hitta de bästa svaren. Det är i alla fall vad jag har hört..."

Grupputställningen Bodyguard presenterar en samling unika verk som vidgar befintliga och potentiella sammanhang för smycken och corpus. Här utforskar nuvarande andraårsstudenter och inbjudna alumner från kandidatprogrammet Smycke och corpus: Ädellab vikten av samarbete, gemenskap och samtal genom hantverk. Idéer om utvecklande relationer till tro och död, om hypokondri, placebo, det påtagliga och det digitala, det kulturella och psykologiska diskuteras. Varmt välkommen!

Bodyguard pågår till och med söndag 16 april.

Öppettiderna är onsdag–fredag, kl 16–19, lördag och söndag 12–16.

För mer information: jonathan.gard@student.konstfack.se, 0703-40 67 88

Konstfack Smycke och corpus: Ädellab c/o Gallery Gemla, Magnus Ladulåsgatan 10, Stockholm