Harder, Softer, Slower, Stronger – lek, våld och symbios i Alexandra Larsson Jacobsons masterutställning

Vernissage på Galleri Konstfack torsdagen den 20 februari kl 1620

Harder, Softer, Slower, Stronger

”I videoverket är det filmiskt iscensatta rummet en av karaktärerna där lek, våld, symbios utforskas. I den ofta improviserade koreografin ger jag regi som:

- Ta hårdare i varandra.

- Stryk mjukare över hennes hår.

- Rör saktare vid skulpturen.

- Var mer bestämd.” /Alexandra Larsson Jacobson

Alexandra Larsson Jacobsonhar tidigare studerat konst även påUmeå Konsthögskola (2012) efter att ha utbildat sig till fotograf vid Fotoskolan STHLM (2008). Hon har en bakgrund inom dans, vilket har kommit att prägla hennes arbete. Från att ha intresserat sig för iscensatta, tomma rum och installationer har hon under senare tid börjat arbeta med dansare och skådespelare som aktörer. I hennes arbeten skapas möten mellan mänskliga kroppar, skulptur, rörelsematerial och rum. Alexandra Larsson Jacobson är verksam som konstnär i Stockholm mellan perioder av studier och har deltagit i utställningar i Stockholm, Halmstad, Falkenberg, Umeå, Uppsala, Helsingfors, Bangkok, Kiev och Bratislava.

Utställningen har öppet till och med 29 februari, måndag till fredag 1217, helgdagar 1216.

Finissage 29 februari 1216, perfomance med Mira Eklund.

Galleri Konstfack, Tellusgången 16, tunnelbanestation Telefonplan

PS. Missa inte Ingrid Gustafssons och Henning Rehnströms utställningar i Vita havet som pågår samtidigt.