Anmälan till Utvalt 2018 förlängd: 1 februari!

Hej!

Nu får du som kanske inte hunnit slutföra din ansökan ytterligare två veckor att anmäla ett eller flera verk till vandringsutställningen Utvalt 2018. Alla med någon form av anknytning till Skåne kan söka. Alla uttryck och material är välkomna. Ta chansen!

Bidragen visas anonymt för juryn och urvalet görs i två steg. Medverkande nomineras till tre stipendier á 30 000 kr. Läs mer om årets jury som utgörs av Matti Klenell, Cilla Robach och Anne Elmdahl.

Du ansöker här eller via länken på utvaltiskane.se där det också finns mer detaljerad information om hur du går tillväga.

Har du frågor eller funderingar: Kontakta Annhelén Olsson, Skånes Hemslöjdsförbund, annhelen.olsson@hemslojd.org, telefon 070 2114393

Utvalt - konsthantverk, slöjd och form i Skåne 2018 är en jurybedömd vandringsutställning som arrangeras av Konsthantverkscentrum, Skånes Hemslöjdsförbund och Form/Design Center. Projektet främjar den handgjorda formens utveckling inom dagens formområde. Utvalt utvecklas med stöd från Region Skåne. Mer information finns på utvaltiskane.se