Konsthantverk på Wanås Konst redan till påsk

I ett pågående samarbete mellan Konsthantverkscentrum och Wanås Konst erbjuds varje år ett antal medlemmar att sälja utvalda produkter i konstparkens butik. Urvalet sker i dialog med Wanås Konst och speglar det nutida konsthantverkets olika material och uttryck.

Wanås Konst öppnar för säsongen redan till påsk i samband med konstrundan på Österlen i Skåne. Från och med långfredag den 14 april finns möjlighet att besöka parken och titta in i butiken som även i år säljer alster från Konsthantverkscentrums medlemmar. Wanås Konst har utökat sina öppettider i år och tar emot besökare fram till 22 december.

Samarbetet mellan Wanås Konst och Konsthantverkscentrum går ut på att några medlemmar får möjlighet att sälja särskilt utvalda produkter i butiken. Urvalet sker i dialog med butiksansvarig och utifrån ett övergripande tema som handlar om platsen/skogen, det dukade bordet och urbant/retro.

Urvalet speglar bredden inom konsthantverket och visar olika material och olika uttryck. Nytt för i år är att urvalet inte bara inkluderar verksamma i Skåne utan även från andra delar av landet.

I butiken på Wanås Konst kommer följande medlemmar finnas representerade:

Johanna Törnqvist, textil/återbruk
Sophia Wallgren, keramik