Svensk affärsbok finalist i internationellt bokpris

Boken Leading Digital Transformation av Joakim Jansson och Marie Andervin blev nominerad som bästa internationella affärsbok i brittiska litteraturpriset Business Book Awards 2019. Boken, som har sålt 10 000 exemplar blev företaget DigJourney som nu hjälper verksamheter med digital transformation. Den internationella boksuccén är ett viktigt steg i bolagets internationella expansion.

I veckan delades utmärkelsen Bästa internationella affärsbok ut under Business Book Awards. Leading Digital Transformation var en av sex finalister och trots besvikelsen att inte vinna, är utmärkelsen och den internationella uppmärksamheten en vinst i sig.

— Det är så kul att få detta erkännande. Över 5 000 timmar ligger bakom boken och över 100 samskapare inom akademi och näringsliv har varit med och bidragit med sina erfarenheter och tankar kring digital transformation. Vi hoppas att denna internationella uppmärksamhet leder till att fler upptäcker boken och kommer få hjälp i den svåra men nödvändiga resa som en digital transformation innebär, säger Marie Andervin.

Samtidigt lanseras nu boken, Leading Digital Transformation, på nya marknader genom Amazons Kindle i bland annat USA, Storbritannien, Indien, Australien och Brasilien. Detta har skett i samarbete med Konsultboken Publishing.

Bästsäljande bok blev bolag och modell för digital transformation
Boken Leading Digital Transformations svenska förlaga heter Att leda digital transformation och har blivit en bästsäljare med snart 10 000 sålda ex. I boken finns metodiken Digital Maturity Matrix som används av hundratals verksamheter i Sverige och utomlands. Boken och metodiken resulterade i bolaget DigJourney.

DigJourney satsar nu internationellt och tar in kapital
Nu tar DigJourney sitt nästa steg på sin resa och siktar på en internationalisering genom att exportera sitt ekosystem för transformation till nya marknader.

– När vi översatte boken till engelska öppnades många nya dörrar. Vi tittar nu på att ta in kapital för att utveckla ännu bättre verktyg, innehåll och metoder till kunder och partners i Sverige och på fler marknader. Den här utmärkelsen kommer att underlätta detta arbete, säger Joakim Jansson.

Joakim Jansson, DigJourney: 0708-66 40 35
Marie Andervin, DigJourney, 073-993‬‬‬ 50‬‬‬ 12‬‬‬
Marianne Olsson, Konsultboken Publishing, 070-5558450

• Gotland

Konsultboken Publishing hjälper sina författare med att designa böcker i responsivt e-boks-format, professionell inläsning av ljudböcker, starta poddar, samt relaterad projektledning, PR och rådgivning under bokresan. Förlaget är en del av konsultbolaget insideM som varit verksamt sedan 2001.

Mer om förlaget: www.konsultbokenpublishing.se

Om DigJourney
DigJourneys mission är att demokratisera transformation och ge changemakers superkrafter att bygga bättre bolag för att på ett positivt sätt påverka samhället. Genom att kombinera två stora förändringsvågor; digitalisering och hållbarhet, hjälper DigJourney företag att framtidssäkra sin affärsmodell och säkerställa att de förblir relevanta och hållbara i en ny digitaliserad marknad.

Mer om företaget: www.digjourney.com
Verktygslåda för transformation: https://digitaltransformation.net