​Konsultbolag1 i Malmö flyttar till större

Konsultbolag1 i Malmö har vuxit en hel del under de senaste åren. Sedan starten i Malmö 2011 har man vuxit till över 20 medarbetare, och idag arbetar en del av dessa direkt från kontoret. Nu flyttar man till större lokaler, för att få plats med både fler konsulter och en egen utbildningslokal. Flytten går från vackra Larochegatan vid Lilla Torg till Baltzarsgatan 25.

- Lokalerna är fräscha och ljusa, helt nyrenoverade, och vi inreder dem med våra egna färger. Det här känns väldigt bra, säger Lars Vida, Konsultchef.

Carl Fransson, VD på Konsultbolag1 i Malmö och i Göteborg, ser flytten som en naturlig del av en mycket positiv utveckling på marknaden.

- Större delen av våra konsulter sitter ute på uppdrag, men vår affär med teståtagande har ökat kraftigt på senaste. Det innebär att vi har fler konsulter som sitter inhouse på kontoret. Eftersom vi dessutom satsar på rekrytering och har många goda affärer så behöver vi större lokaler.

Lars Vida utvecklar nyttorna med att ha fler konsulter på kontoret.

- Det finns många fördelar. Dels blir det ett större och mer direkt kunskapsutbyte för konsulterna, dels skapar det stor samhörighet och en härlig känsla. Dessutom är det ju alltid trevligt med roliga kollegor.

Egna utbildningslokaler och fullbokad kurs

I och med flytten får man även tillgång till en egen utbildningslokal, något som man tidigare inte har haft. Det gör också att man kan hålla kunskapsseminarier och kundträffar direkt på kontoret i en helt annan utsträckning än tidigare. Den första kursen att hållas i den egna lokalen är dessutom redan nu fullbokad.

- Det är vår kurs i Effektiv kravhantering. Den är väldigt populär, så vi är inte direkt förvånade, men det är roligt att den redan nu är fullbokad eftersom det är premiär att ha den hos oss på kontoret, säger Carl Fransson.

• Utbildning

Konsultbolag1 skapar affärsnytta genom effektiv kravhantering och test. Från att bygga upp kundens egen förmåga till att genomföra under helhetsansvar. Valet är kundens.

Konsultbolag1 har funnits sedan 2001 och hela tiden varit fokuserad på kravhantering och test. Bolaget är i tillväxt, idag runt 100 medarbetare, och finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.