En vecka med Antonia

Träffa Antonia, en av våra medarbetare som delar med sig av sina erfarenheter och tankar om att jobba som konsult på ett av Norrlands industriföretag. Antonia jobbar gärna på sin Amazon på fritiden och monterar dörrar hos en av våra kunder

Hur kom du i kontakt med Konsultia?

– Jag var arbetssökande tidigare och såg att jobbet var ledigt via en annons hos arbetsförmedlingen. Det var just tjänsterna de hade lagt ut som lockade mig. Det var mest industrilackerare som lockade, men jag fick jobbet som montör och nu är jag glad för det. Jag har sett många intressanta jobb hos Konsultia som jag kunnat tänka mig att söka. Jag tycker att det är bra att jag fick ett jobb genom Konsultia eftersom jag inte hade erfarenhet från något jobb tidigare. Jag tror att Konsultia var min enda chans in till industribranschen. Det var en dörr in helt enkelt och nu har jag fått erfarenhet inom träindustrin.

Berätta om dina arbetsuppgifter!

– Jag arbetar i början av monteringsmomentet, lägger i fyllning i dörrarna och sätter ihop dem. Om dörren ska lamineras så lägger jag på laminat. Sen har jag erfarenhet av lackering sedan tidigare så jag kan hoppa in på måleriet ibland om det behövs. Men montering är min huvudsakliga syssla.

Vad gör du när du inte är på jobbet?

– På min fritid lackar jag bilar. Jag har nyligen avslutat ett projekt som jag har hållit på med under ett år. Jag har helrenoverat en Amazon; slipat ned lacken och lackat om den. Jag gillar bilar och tycker också om att rita, så billackering har fallit sig ganska naturligt. Det är en intressant och rolig hobby. Det är bra att jag både kan ha mitt jobb som jag gillar och ett intresse som jag gillar, det går bra ihop!

Nu har jag jobbat i 6 månader på Vännäs Dörr, uppdraget går snart ut och jag får en tillsvidaretjänst här hos Vännäs Dörr. Det känns jättekul, jag är så glad över det.

• våra medarbetare

• Västerbotten