I mitten av november tillträder Malin Pellborn rollen som chef för Medlemsverksamheten på KfS.

Malin Pellborn blir ny chef för Medlemsverksamheten på KfS

Konsumentföreningen Stockholm (KfS) är glada att meddela att Malin Pellborn tar över rollen som chef för Medlemsverksamheten. Malin kommer att ansvara för kommunikation, marknad, hållbarhet och sponsring och hon kommer ingå i föreningens ledningsgrupp och rapportera till vd. Hon tillträder den 15:e november och ersätter Helen Persson som går i pension under första kvartalet 2024.

— Vi är väldigt glada att få med oss Malin på vår fortsatta resa framåt. Jag vet att hon kommer att kunna bidra till ökad medlemsnytta och en tydlig kommunikation för att lyfta vårt erbjudande till medlemmarna. Jag vill samtidigt också passa på att tacka Helen för oerhört betydelsefulla insatser de senaste tolv åren i föreningens tjänst. Helen blir som sagt kvar fram till april nästa år för att säkerställa en bra övergång, säger KfS:s vd Lars Ericsson.

Malin har en gedigen erfarenhet och senast arbetade hon som chef inom områdena hållbarhet, marknad och kommunikation på Roslagens Sparbank. Hon ser med entusiasm och spänning fram emot sitt nya arbete.

— De senaste årens samhällsutmaningar har påverkat dagligvaruhandeln och kunderna stort. KfS är inne i en spännande förändringsresa tillsammans med Coop Butiker & Stormarknader och jag ser verkligen fram emot att bidra till det fortsatta arbetet för att skapa ännu mer medlemsnytta. Jag hoppas att min breda erfarenhet av roller, med stort fokus på kundnöjdhet, hållbarhet, försäljning och lönsamhet, ska kunna bidra med perspektiv i den spännande och utmanande resan framåt. Senaste 13 åren har jag varit inom Bank & Försäkring och ser nu fram emot att byta bransch och träffa alla nya kollegor och samarbetspartners, säger Malin Pellborn.

Om Malin Pellborn
Malin Pellborn kommer senast från en roll som Chef Hållbarhet, Marknad & Kommunikation på Roslagens Sparbank. Tidigare har hon haft liknande roller på Skandia och SBAB där hon även varit ansvarig för Varumärke, Kundinsikt, Sponsring, Digital Försäljning och CRM. Innan dess var hon vd för en reklambyrå. Malin är även ledamot i styrelsen för Svenska Golfförbundet.

För mer information kontakta:
Johan Stenvall, kommunikatör KfS, 076-84 562 57 johan.s@kfstockholm.se

KfS är Sveriges största konsumentförening med närmare 1,2 miljoner medlemmar i föreningsområdet Stockholm, Östergötland, Södermanland, Enköping och Uppsala. Vår övertygelse är att vi tillsammans bidrar till ett mer hållbart samhälle. KfS äger och driver närmare 200 butiker i föreningsområdet via bolaget CBS (Coop Butiker & Stormarknader). Vår viktigaste uppgift är att göra Coop och Coops butiker så bra som möjligt för dig som är medlem.

KfS på Facebook

Följ oss på Instagram