Den 31 januari är sista dagen att nominera en ung ledare, upp till 25 år, till stipendiet Kompassrosen. Ta chansen att nominera någon i din närhet, det kan förändra liv!

Slutspurt för nominering till Kompassrosen 2023

Konungens Stiftelse Ungt Ledarskap finns för att lyfta fram och visa på kraften som finns hos unga ledare. Unga ledare som vill förändra samhället till det bättre med mod, omtanke och handlingskraft. Stora ord kanske, men stora ord behövs om vi vill skapa en förändring på riktigt. Under våra verksamhetsår har vi delat ut stipendiet Kompassrosen till 51 unga ledare. Ett stipendium som ger dessa unga ledare en möjlighet till vidare utbildning i sitt ledarskap. Fram till den 31 januari är det möjligt att nominera en ung ledare för 2023 års utdelning av Kompassrosen.

Idag präglas mycket i vårt samhälle av konflikter, oro och polarisering. Psykisk ohälsa har blivit en folksjukdom och vi tycks ha allt svårare att mötas. I den tid vi lever vi behöver vi fyrbåkar, goda förebilder. På Konungens Stiftelse Ungt Ledarskap tror vi att det är möjligt att bygga ett bättre samhälle, ett samhälle som är mer omtänksamt, modigare och som vågar handla när så krävs. Våra Kompassros-stipendiater är levande bevis på det.

Den 31 januari är sista dagen att nominera till 2023 års utdelning av Kompassrosen.

Runt om i Sverige finns hundratals, tusentals unga ledare som varje dag gör stora insatser för att förbättra samhället. De förtjänar att uppmärksammas. Att bli nominerad till Kompassrosen innebär ett erkännande och en uppmuntran.