Fler närproducerade aktiviteter och 300 kvadratmeter nybyggda möjligheter ovan eventlokal Stallet på Krägga Herrgård.

Ny aktivitetshall öppnar för klimatsmarta upplevelser på Krägga-plan

Krägga Herrgård vid Mälarens strand har byggt en helt ny, 300 kvadratmeter stor aktivitetshall. En plats för fler närproducerade aktiviteter i egen regi. Kräggakampen - för stärkt laganda - här och nu.

Den nya aktivitetshallens fem stationer utgör tillsammans konceptet Kräggakampen. Samtliga aktiviteter är speciellt utformade för stärkt teamkänsla och helt nya upplevelser. Kräggakampen kräver samarbete, kreativitet, finurlighet, fokus i stunden och ger en hel del ny kunskap.

– Idag vill alltfler företag kunna välja klimatsmarta upplevelser under sin konferens. Aktiviteter som inte kräver långa resor, men ändå skapar långvariga minnen, säger hotelldirektör Lars Aggestedt.
– Kräggakampen är en glädjefylld aktivitet för både jaget och laget, som dessutom garanterat framkallar många förlösande skratt.

Utmaningarna är korta, enkla och väderoberoende och funkar lika bra för tio som hundra personer, uppdelade på mellan två och tio lag. Stationen Tegelbruket utmanar gruppens logiska talanger och kräver kreativitet långt utanför boxen (och tegelväggen). Naturen handlar om att tänka hållbart för att uppnå ett hållbart lagresultat. I Handelsboden triggas doft- och smaksinne och väcker garanterat nostalgiska känslor genom inredning och innehåll. Världen tar lagen på en spännande kunskapsresa, inspirerad av På Spåret, med inslag av kodknäckning och detektivarbete. Och Årtalsjakten är en jakt på svunna minnen och nya svar.

Utöver den helt nya aktiviteten bjuder de natursköna omgivningarna in till tidlöst tidsfördriv för alla smaker. Lugna, avkopplande stunder i sjö-spa:t, gruppträning i soluppgången, strandpromenad, annorlunda prestigeprovningar, fotojakt, kock-kamp eller ett besök bakom kökskulisserna runt Chefs Table. Samtliga aktiviteter arrangeras helt i egen regi.

- Vår egen Kock-kamp och Mat i luckan/Chefs Table har varit otroligt uppskattade så det känns riktigt bra att kunna erbjuda ännu fler aktiviteter i egen regi. Det är förstås en ynnest att ha experter inom såväl livsnjutning som hälsa och träning i egna personalstyrkan, avslutar Aggestedt.