Fortsatt arbete efter stormarna Gorm och Helga

Fortsatt arbete efter stormarna Gorm och Helga

Kraftringens medarbetare har arbetat hela veckan för att åtgärda skador på elnäten efter stormarna Gorm och Helga. Nu är lågspänningsfel till fastigheter med åretruntboende kunder avhjälpta. Röjning av stormskadad skog kan dock fortsatt orsaka korta strömavbrott.

När stormarna Gorm och Helga drog in över södra Sverige fick skogen omfattande skador. Kraftringens elnät skadades då träd föll på våra luftburna elledningar, vilket orsakade strömavbrott. I söndags var samtliga högspänningsfel på Kraftringens elnät avhjälpta, arbetet med att åtgärda återstående lågspänningsfel har pågått hela veckan.

Under nästa vecka kommer Kraftringens medarbetare att patrullera ledningsgator för att identifiera eventuella återstående avbrott, som av någon anledning inte rapporterats.

Kraftringen är ett energibolag med ambitionen att leda utvecklingen av framtidens energi. Vi tar ansvar för att använda naturresurser så effektivt som möjligt genom att fokusera på lokala energilösningar som både skapar stora miljövinster och bidrar till en hållbar tillväxt i regionen.  Kraftringen ägs av kommunerna Lund, Eslöv, Hörby och Lomma och har cirka 300 000 energikunder och runt 400 medarbetare. Läs mer på www.kraftringen.se